loading...

لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد

بازدید : 10
دوشنبه 30 بهمن 1402 زمان : 10:57

موردنیاز میباشد لنت ترمز خودرو را به طور عصر ای آیتم رسیدگی قرار دهید؛ بدین شکل در حالتی‌که لنت رو به اتمام باشد، می‌توانید به موقع برای بده بستان آن مبادرت نمایید. قبل از هرچیز باید بگوییم جهت خرید انواع لنت ترمز و لوازم یدکی لیفان در مشهد می توانید سری به سایت یدکی حقی مشهد پیروزی بزنید و جهت

خرید قطعات لیفان در مشهد اقدام نمایید.

برای این شغل مورد نیاز میباشد ضخامت لنت ها را به اعتنا تحقیق نمایید؛ معمولا ضخامت لنت جلو ۱۲ میلیمتر و لنت عقب، ۸ تا ۱۰ میلیمتر میباشد. در حالتی که مقدار ضخامت هریک از لنت ها به یک سوم حد استاندارد رسیده باشد، می بایست لنت ها را ردوبدل نمایید. همینطور در صورتی‌که که ترک روی لنت محو گردیده یا این که عمق آن کمتر از حد طبیعی گردیده باشد، لنت به اتمام رسیده میباشد.

نکاتی برای ارتقاء قدمت لنت ترمز

راهکارهایی وجود دارا هستند که رعایت آنان موجب ارتقا سالم و زخم کمتر لنت می‌شوند؛ به این ترتیب با اعمال این نکات میتوانید فرصت بیشتری از لنت ترمز خودرو به کار گیری نمائید.

با سرعت ایمن رانندگی فرمایید؛ رانندگی با سرعت بالا، به ترمز گیری های شدید و ناگهانی نیاز داراست. این نوع ترمز گیری سبب اصطکاک زودتر لنت گردد.

وزن خودرو را در دست گرفتن فرمایید؛ هر لنت قدرت تحمل وزن محدودی را دارااست. چنانچه که وزن خودرو بیشتراز حد استاندارد باشد، لنت ها با گاز فرسوده خواهند شد.

به طور همزمان از دو پدال گاز و ترمز استعمال نکنید؛ در حالتی که هنگام ترمز گیری پدال گاز را مشغول فرمایید و یا این که هنگام ارتقاء سرعت از پدال ترمز استعمال فرمایید، قدمت لنت ترمز را به شدت کاهش خواهید اعطا کرد.

ترمزها را منزه فرمائید؛ در‌صورتی‌که سالی یکبار ترمز خودرو را منزه فرمائید، به ارتقاء ارتفاع قدمت لنت ها امداد متعددی خواهید کرد.

هنگام خرید اثاثیه یدکی خودرو، لنت ترمز را باکیفیت مهم تهیه و تنظیم نمایید؛ لنت های بی چگونگی و ارزان بعداز چندبار ترمز گیری شدید، فرسوده گردیده و چگونگی سعی خویش را از دست می‌دهند.

دلایل زود آحاد شدن لنت ترمز

کارداران مختلفی وجود دارا هستند که در آحاد شدن لنت ترمز تاثیرگذارند؛ بعضی از این دست اندرکاران عبارتند از:

ترمز گیری شدید و ناگهانی

استعمال از لنت ترمز بی چگونگی و ارزان

مقاوم نبودن لنت در قبال حرارت و اصطکاک

مقاوم نبودن لنت در قبال تغییرات آب و هوا

وزن بیش تر از حد خودرو

رانندگی در مسیرهای مالامال ترافیک

رانندگی در سربالایی و راز پایینی به دوران زمانبر

استعمال هم‌زمان از پدال گاز و ترمز

ترمز گیری های مکرر که انگیزه رایحه دادن لنت ترمز بوده و سبب ساز کاهش ارتفاع قدمت لنت می گردند

زیر رفتن بیش تر از حد پدال هنگام ترمز گیری، علامت تک تک شدن لنت ترمز

آیا ترمز ABS روی لنت ها تاثیری دارااست؟

سعی ترمز ABS بدین شکل میباشد که رابطه میان لنت و دیسک را در اختیار گرفتن می نماید؛ این ترمز با تهیه فرصت اتصال لنت و دیسک، از قفل شدن چرخها و ترمز پرهیز می نماید. به این ترتیب وجود ترمز ABS سبب ارتقاء ارتفاع قدمت و سالم لنت ها شود.

علامت های مجموع شدن لنت ترمز

وقتی که لنت ترمز خودرو به اتمام می‌رسد، آرم های پایین به راننده مجال ردوبدل لنت را هشدار دهند. علائم مجموع شدن لنت ترمز عبارتند از:

لرزیدن پدال ترمز

شنیده شدن صدای سوت از لنت

لرزش دستور و یکپارچه کشیدن آن

بیشتراز اندازه زیر رفتن پدال ترمز

پر‌نور شدن لامپ هشدار اتمام لنت

بیش تر از اندازه زیر رفتن سطح روغن ترمز

بالا وارد شدن ترمز دستی بیشتراز حد طبیعی

قدمت تقریبی لنت ترمز چقدر میباشد؟

معمولا ارتفاع قدمت لنت ترمز به رعایت مواقعی که در اولِ نوشته‌ی‌علمی به آن‌ها اشاره کردیم، بستگی داراست. اگر که کل نکات مورد نیاز برای ارتقاء ارتفاع لنت ترمز را رعایت فرمائید، به صورت تقریبی لنت ترمز خودرو در بین ۳۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر نیاز به بده بستان خواهد داشت. معمولا کمترین مقدار برای لنت ترمز جلو و بیشتری مقدار برای لنت عقب خواهد بود. اعتنا داشته باشید که لنت ترمز ال ۹۰، پژو، پراید و … بسته به نوع خودرو، رانندگی و چگونگی لنت، از ارتفاع قدمت متفاوتی برخوردارند. به این ترتیب سفارش می‌کنیم رسیدگی های عصر ای لنت را بدون شوخی بگیرید و به‌این ارتفاع قدمت احتمالی بسنده نکنید.

معمولا وقتی که لنت ترمز عقب خودرو به اتمام میرسد، نشان هایی مانند صدای سوت، یک پارچه کشیدن امر و خودرو، لرزش پدال و … مجال بده بستان این لنت را هشدار می‌دهند. دقت بدین نشان ها به شما یاری می نماید تا با ردوبدل به موقع لنت ترمز عقب، از خسارات مالی و جانی پرهیز نمایید.

علائم تمام شدن لنت ترمز ۲۰۶

همان طور که گفته شد، علائم به اتمام وصال لنت ترمز ۲۰۶ نیز مانند خودروهای دیگر میباشد. در صورتیکه که هنگام ترمز گیری حس کردید ترازو فشار وارده بر پدال با مقدار ترمز یکسان وجود ندارد یا این که پدال مبتلا لرزش شد‌ه‌است، از آحاد شدن لنت ترمز اعتقاد و باور داشته باشید. همینطور شنیدن صدای سوت، پر‌نور شدن لامپ هشدار لنت و کشیده شدن خودرو به یک سمت، از سایر علامت های آحاد شدن لنت ترمز خودرو ۲۰۶ میباشند.

مجال ردوبدل لنت ترمز

ما یحتاج میباشد بدانید ردوبدل به موقع لنت ترمز، از خطرها و زخم های دور از شوخی پرهیز می نماید. لنت ترمز فرسوده نمی تواند همت به موقع و استانداردی داشته باشد؛ در سود هنگام نیاز به ترمز گیری ناگهانی، صحیح کار نکرده و منجر ساخت‌و‌ساز تصادفات شدید گردد. در‌صورتی‌که که هنگام تک تک شدن لنت ترمز و حتی پیش از فرسایش بی نقص آن را بده بستان فرمایید، از جراحت دیدن قطعات سیستم ترمز و سرنشینان خودرو پیشگیری خواهید کرد. به این ترتیب هنگام خرید لنت، مجال احتمالی بده بستان آن را در حیث گرفته و به آن اعتنا داشته باشید.

در لحاظ داشته باشید که بها لنت ترمز روی فرصت بده بستان آن اثر خواهد داشت؛ لنت ترمز ارزان از ارتفاع قدمت کوتاهی منتفع بوده و مجال ردوبدل زودتری نسبت به لنت های کیفیت خوب خواهد داشت.

طریق انتخاب سایش لنت ترمز بوسیله علائم فرنگی

برخی علائم وجود دارا هستند که ساییدگی لنت ترمز را هشدار می‌دهند؛ علائم پایین، در هنگام رانندگی نشانه دهنده سایش لنت ترمز میباشند:

پدال ترمز هنگام ترمز گیری، سقوط متعددی داشته باشد

هنگام توقف خودرو، در بدنه و لنت لرزش تولید گردد

ساخت صدای سوت یا این که جیر جیر هنگام ترمز به چنگ آوردن

پر‌نور شدن لامپ سایش روی نوروفروغ دور‌نما داشبورد

صحبت انتها

بنابر آنچه گفته شد، خلال خرید لنت ترمز مرغوب بایستی کلیه محافظت های مایحتاج برای ارتقاء ارتفاع قدمت آن را رعایت فرمائید. اعتنا داشته باشید که حتی باکیفیت ترین لنت ترمز، مجال محدودی داشته و بعد از آن نیاز به بده بستان خواهد داشت. صرفا در حالتی که میتوانید بیشترین به کار گیری را از لنت داشته باشید که رانندگی ایمن و مطمئنی ایفا دهید. هرچه با سرعت مطلوب تری رانندگی نمائید، کمتر نیاز به ترمز گیری ناگهانی و شدید خواهید داشت.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 169
  • بازدید کلی : 169
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی